Manpower

Det bästa med Mathias och Selltastic är deras ödmjuka inställning när de träffar säljarna. De jobbar dagligen med samma utmaningar och har därför väldigt bra förståelse. Det ger så mycket energi! – Philip Therning, försäljningschef på Manpower

Selltastic har tillsammans med Manpower skräddarsytt en endagsutbildning med fokus på försäljning och mötesbokning. Utbildningsdagen innehåller både strategier och tips gällande allt ifrån prospektering till kundkontakt. Målet är att få tryggare säljare som resulterar i bättre utfall vid mötesbokning.

Tackla utmaningar

Utmaningen är att sticka ut i dagens brus och få kunden att vilja träffa ännu ett bemanningsföretag. Selltastic visar ett förhållningssätt där detta inte behöver begränsa oss. Med lång personlig erfarenhet finns en stor förståelse för de olika utmaningarna en säljare möter. Med nya infallsvinklar och tillvägagångssätt hjälper vi till att tackla utmaningarna på bästa sätt.

Teori och Praktik

Under utbildningsdagen pratar vi om hur går man tillväga för att få till ett kundmöte och vad som är bra att tänka på vid pitch över telefon. Vi diskuterar vilka invändningar/argument som man vanligtvis stöter på och hur man bemöter dem på bästa sätt. Vi jobbar med stöttning och coachning både i grupp och på ett mer individuellt plan. Teori varvas med praktiska övningar där varje deltagare får individuell coachning av Selltastic innan de själva får ringa och boka sina egna besök. Dagen avslutas med utvärdering.

”Vi behövde få ett externt perspektiv på hur man lyckas med sin besöksbokning som säljare. Investeringen visade sig vara väl placerad. Idag lägger vi betydligt mindre tid på att få till våra möten på kalla samtal. Tack för hjälpen!”
Philip Therning, försäljningschef på Manpower